Kaj predstavlja DGR in kako se je začelo?

Distinguished Gentleman’s Ride združuje voznike klasičnih in starodobnih motociklov po vsem svetu. V več kot 107ih državah se na isti dan zberejo gospodje v svojih ‘nedeljskih’ oblekah in se z zloščenimi dvokolesniki podajo na kratko in počasno vožnjo, s katero javnost opozorijo na prisotnost zahrbtne bolezni rak prostate in na duševne stiske moških, ki nemalokrat pripeljejo do samomora. Trije od štirih samomorilcev so moški.

Rak prostate je najpogostejši rak pri moških v Evropi in tudi pri nas. To je pretežno bolezen starejših moških in ker v prihodnje pričakujemo nadaljnje staranje prebivalstva, bo tudi obolevnost za rakom prostate najbrž še naraščala. Po podatkih Registra raka RS je v Sloveniji leta 2013 zbolelo za rakom prostate več kot 1400 moških.

Vsako leto na svetu zaradi samomora umre okoli 800.000 ljudi, kar pomeni, da se vsakih 40 sekund zgodi samomor. Leta 2020 je za posledicami samomora v Sloveniji umrlo 369 oseb, od tega 295 moških in 74 žensk. Leta 2019 je za posledicami samomora umrlo 394 ljudi.

Od leta 2012 smo v sklopu DGR za raziskave raka na prostati zbrali več kot 27 milijonov eurov, dobrodelnih dogodkov se je udeležilo 340.000 voznikov motociklov iz 107 različnih držav.

The Distinguished Gentleman’s Ride je v Sydneyju v Avstraliji leta 2012 ustanovil Mark Hawwa. Navdihnila ga je fotografija Don Draperja iz televizijske oddaje Mad Men, ki vozi motocikel v klasičnem slogu in nosi svojo najboljšo obleko. Mark se je odločil, da bo tematska vožnja odličen način za povezovanje skupnosti nišnih motorističnih navdušencev z zbiranjem sredstev za podporo zdravja moških po vsem svetu.

Don Dapper iz serije Mad man

Slovenija se je dobrodelnemu gibanju pridružila leta 2013, ko se nas je v prestolnici v hladni in deževni nedelji zbralo 13. V vseh letih skupaj se je DGR Slovenija udeležilo 783 različnih voznikov motociklov, v dobrodelne namene pa smo z donacijami udeležencev zbrali 8277 eur. Hkrati so o DGR poročali na vseh glavnih televizijskih postajah in pisali v večini časopisnih in online medijev.

A ti podatki ne pokažejo dejanske slike, dejanskih občutij, atmosfere, ki je na ta dan prisotna med udeleženci in tudi naključnimi mimoidočimi. Vsako leto bolj se v zraku čuti energija, ki jo težko najdemo kje drugje. Predstavljajte si popolen sončen dan. Nadenete si svojo najboljšo obleko. Motocikel se na ta dan še posebej lepo sveti. Pot vas zanese v center Ljubljane, kjer se zbere 200 enako mislečih dobrodelnih gospodov (da tudi gospe so prisotne). Zloščeni čevlji, kravate in metuljčki, urejene pričeske in predvsem nasmejani obrazi so glavna atrakcija tega dne. V danem trenutku vodja vožnje da znak in zahrumi množica agregatov, Ljubljana se strese, na obrazih se odseva zanos, ki pravi; “Da danes sem del dobrodelnega dogodka, ki se odvija po celem svetu, danes sem tu in sem del sporočila, moški pazite nase, imejte se radi, pogovarjajte se, smejte se.”

To, da dvignemo prah, da se o DGR in njegovem poslanstvu govori, pa je tisto kar je naš osnovni namen, osveščanje o zdravju moške populacije.

V policijskem spremstvu se v počasni vožnji odpeljete skozi center Ljubljane in naprej vse do starega dela Kamnika. Tam se dogodek odvije, spregovori Župan, prisotni so člani Društva onkoloških bolnikov Slovenije, atmosfera pa je nasičena s pozitivno energijo, ki jo vidite vsepovsod. Na obrazih udeležencev, prisotnih ljudi ali pa naključnih mimoidočih. To je dan, ki ga imamo celo leto v srcih, o katerem celo leto govorimo in se ga z veseljem in ponosom spominjamo. To je dan, ki ga vsako leto znova komaj pričakujemo. To je dobrodelni dogodek Distinguished Gentleman’s Ride Slovenija.